lördag 17 december 2011

Ja, se det snöar!

Ute i Hässelby, som faktiskt kan räknas som norra delar av vårt Svealand, var det vinter, mot hemma i Älvsjö där det är höst. Blåsigt, kallt och stora snöflingor var det på dagens träningspass. Långintervaller hör ju lördagar till och vi gjorde 5 tusingar. Eller jag gjorde det. De andra gjorde 8!
Ingen aning vilket tempo jag höll i intervallerna.  Min klocka immade igen och jag bara jagade de andra. Det var inte så halt men slaskigt och mina skor var dyngsura efter 1 min på uppvärmningslöpningen. I could´nt care less att man satte tassarna i ljupa isvattenpölar utan det var bara att ösa. Kändes ungefär som Tjurruset.

Självklart blev humöret på topp och motivationen att springa igen imorgon stor! Var hemma hos min kompis Katarina på vägen hem. Hon är så snäll och bjuder alltid på inspirerande och nyttiga saker. Idag hade hon gjort en gul saffransdoftande smoothie som värmde gott i en kall löparkropp! Receptet har ni här:

http://www.livsmat.se/?p=550

Bilder nedan på en blöt katt i omklädningsrummet efter löpning i ett snöbelagt Hässelby IP.

Nu skall jag ut en sväng i julhetsen på stan med Peter. Kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar