måndag 26 december 2011

Välkommen till Skånes ströområden!

Inatt har det varit riktig storm här nere i Ängelholm. Det började redan igår kväll och istället för att ge mig ut på långisen som stod på schemat blev det 8 hyfsat snabba km på mammas löpband. Sicken lyx att ha ett löpband hemma! Även om det är sjukt tråkigt att springa där. Praktiskt iallafall när det är storm ute ; ).
Så då blev det ju så att jag sköt det här långpasset framför mig...gillar inte att göra så men det blir ju inte alltid som man tänkt sig. Gick upp ganska tidigt imorse för att kunna komma ut tidigt. 90 min skulle jag göra på schemat jag fått. Brukar aldrig bara gå ut och springa så utan vill ju ha nåt att springa mot. Bestämde mig idag att springa 45 min åt ena hållet och sen vända tillbaka. Trist men enkelt. När jag hade kommit en bit längs havet kom jag till en camping där jag hittade skogsleder. Yes! Mysigt att springa i skogen. Jag blev så exalterad bara att jag glömde vilken led jag skulle följa. Fanns blå, gul, röd och flera olika ned olika distanser och jag bara njöt av lunket. Över en timma senare var jag mitt inne i skogen och kände mig ganska lost. Kompassen funkade ej men jag tänkte att jag måste ju komma ut nånstans och det gjorde jag. Fick springa lite längs havet för att lokalisera mig.
Det är så grymt att springa i skogen! Det skall bli mitt nya. Man får upp pulsen bra på sluttande stigar och det är rätt så meditativt att vara i en tyst skog.
Kom hem 2 h och 10 min senare och då hade jag sammanlagt gjort en halv mara.
Ibland e det bra att vara vilsen!
Nu skall jag på mellandagsrea i Helsingborg med la familia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar