fredag 30 december 2011

First aid with kitchen aid

Haft en bra dag på jobbet även om jag varit väldigt trött pga för få timmars sömn.
Blir så glad i hjärtat av alla fina hälsningar man får ifrån vännerna på Facebook. Tack allihopa!
Var på PT-träning idag som gick helt ok. Känner mig lite slut i kroppen och blev trött i övningarna jag gjorde snabbt, men det är alltid lika kul. Idag blev det mycket bryggor och försök till att slå över. Jag har öven vågat mig på att slå över från handstående till brygga nu. Det blir någon dunk här och då men så länge jag vågar är det bra. Tränar såklart även mina chins, skin the cat, handstående och även nu lite armgång. Armgång är så svårt!
Löpning i alla ära men satan vad det gör en stel. Märker stor skillnad i smidigheten och styrkan i mina höfter och rörligheten i framåtböjningar. Men, man kan väl inte bli bra på allt på en gång.

När jag kom hem trött från träningen hade min kära Peter lagat trerätters. Han var dessutom snygg som sjutton med nya skjortan. Jag körde också rutigt till middagen i mina snygga pyjamasbyxor. Haha.

Julias födelsedagsmeny
*
Blini med löjrom
Ångad torsk med primörer och pepparrot
Mangoglass
*
Till det Ramlösa granatäpple av finaste årgång

Fantastiskt gott var det och självklart hade Peter tänkt till och gjort det i mina smaker och varit sparsam med fett och onyttigheter. Jo, man kan göra det gott ändå. Det smakade ljuvligt. Recept kommer snart på www.livsmat.se.
Inte nog med det! Det stod blommor från farmor och tre fina paket till mig. Jag fick en Kitchen Aid som jag velat ha så länge. Den var från mamma och pappa också. Nu skall det bakas!

Nu är jag trött som få och skall gå och lägga mig. Måste vara pigg till imorgon då det blir middag och fest med min fina vän Lusen. Skall gå all in på festen och börja det nya året med vilodag och baksmälla haha.


Snygga kläder till middan!
Kitchen Aid!
Före bild
Fina Peter lagar middag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar