söndag 11 december 2011

Springa mot något

Jag gillar att springa "mot" saker, tex till och från jobbet eller som idag när jag skulle på matlag i Rönninge så var min plan att springa dit. Vi är 7 st som ses 1 gång i månaden hos varandra och äter mat ihop. Den som lagar får helt bestämma vad det blir och på vilken nivå det skall vara. Det är helt underbart att få äta andras hemmalagade mat! Och med trevligt sällskap till!

Det skulle vara 25 km till Rönninge och jag tänkte att det skulle vara bra att få in ett sådant pass. Nu var det så att jag sölade och hängde på stan för länge att jag inte kom hemifrån förräns vid 16 och det slutade med att jag hade Hallunda som mål istället, vilket enligt min GPS skulle vara 13 km. Sprang på cykelbanan längs motorvägen vilket kanske inte var den roligaste vägen men efter Skärholmen var jag tvungen att springa av vägen och skulle få springa i en mörk skog vilket kändes sådär. Så det blev runt runt i Skärholmen tills halv sex då Peter hämtade upp mig och vi åkte ut till Rönninge. Det blev 13 km ändå så det känns bra. Lite känningar i mitt knä men det är överkomligt och naprapaten har sagt att jag kan springa på det.
Ni kan tro att det var gott att få hemmalagad mat som stod på bordet när vi kom fram till Cia och Pablo! 

När jag sprang runt i Kungens Kurva och såg alla julstressade så insåg jag att jag inte har köpt en enda julklapp! Har inte ens reflekterat vad och om jag skall köpa något. Och till vem? Skall jag strunt i allt eller skall jag köpa? Det är ju kul att få något, det tycker ju jag med. Kanske skall knepa ihop något?
Ja, så julstressen finns alltså inte hos mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar