lördag 17 december 2011

Gomorron gomorron!

Nu känner jag mig sådär trött som man kan göra när man vaknar lördag morgon efter 9 timmars sömn och när man känner att veckan kommit ikapp en. Det öser ned utanför och om 90 min skall jag vara ombytt och klar ute på Hässelby IP. Andra sidan Södermanland om du frågar mig. På en skala från 1-10 är jag just nu nånstans på minussidan, men det är ju såhär det är. Ibland säger folk "jag har ingen motivation". Nej, hur skall man få motivation när man ligger på sofflocket, stirrar upp i taket och försöker komma på en vettig anledning att inte behöva träna idag..? Jag vet att snart reser jag mig upp, tar på mig kläderna, går ut genom dörren och vips står jag där på träningen och då finns det ingen återvändo! Jag kan garantera att efter passet kommer jag skatta min motivation till en 10a och vara stolt att jag gjorde det!
Så seså nu, skaka bort den där figuren som sitter på din axel och viskar att du inte orkar träna och ge dig ut! Det kommer kännas då bra efteråt och du kommer få massor av energi att julshoppa idag!

Passar även på att dela med mig av min favvo-frukost just nu: bovetegröt. Passar bra i jultider och är ett bättre alternativ till risgrynsgröt.
http://www.livsmat.se/?p=113

Make a good day!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar