torsdag 15 december 2011

Totalt slut!

Sitter på tunnelbanan och är så trött att jag knappt orkar knappa på telefonen. Är på väg hem ifrån torsdagsträningen med klubben och idag var passet så jäkla jobbigt. Vi körde tröskelträning på ca 7-8 min med 5 x 200 m emellan för att därefter göra ännu en tröskel efter det. På första tröskeln följde jag gänget som var på träningen och gick nog ut lite för hårt. Hängde med hela slingan men med en puls nånstans på 90 % lite för länge. Jag kände dock ingen mjölksyra utan det är min andning som är jobbig. På slutet kändes det typ som om jag hade lungor som en rökare och kände typ blodsmak. Det är ju inte tänkt kanske att man skall gå ut såå hårt, men jag är ivrig. På 200ingarna var jag lite seg och orkade inte trycka på, men det kanske var bra för den sista tröskeln som jag körde själv och med en bättre egen takt. Tycker dock att jag håller ett ganska ok tempo som är snabbare än vad jag kunde göra för 3 månader sen. Även om jag är totalt slut efter detta jobbiga pass som slutade på en sammanlagd distans på 13,39 km så är jag glad och nöjd!
Har för övrigt haft en riktig toppenvecka! Har haft jättemycket att göra men jag har känt att det har bubblat energi inom mig och jag har haft jättebra gruppträffar och samtal med alla härliga Itrim-kunder. De kämpar på så bra!

Förresten alla ni där ute som springer och springer; våga ta steget att gå med i en klubb! Man behöver inte satsa på SM. Ni eller du springer ju ofta, anmäler dig till lopp och är bättre än vad du tror och har säkert för den delen massor kvar att ge! Do it! Do it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar