onsdag 28 december 2011

Pulsklocka

Det snackas mycket på bloggar om pulsklockor just nu så jag får väl göra likadant.
Min klocka är en Suunto som jag har haft i tre år snart. Jag köpte den faktiskt för att jag tyckte den var rätt snygg och själva klockan har jag på mig även när jag inte springer, typ på jobbet. Den är inte så dyr heller.Jag har även en footpod till så att jag kan se hastigheten jag springer med. Nuförtiden kör jag alla mina pass med pulsklocka och footpod.
Många löparvänner har främst Garmin som pulsklockor och det är ju bra eftersom de har gps i sig. Men, det är ju inte så snygga...

Igår kväll blev det förresten ett tröskelpass. Orkade hålla hela 15 min efter 30 min lätt löpning. Var bra seg i starten och hade inte den starka vinden med mig...men efter en stund in på tröskeln var det som om något släppte och jag flög fram. Pulsen var fortfarande hög, ca 168 slag och hastigheten nånstans på 15,3 km/h. Höll där sista 9 min.Det kallar jag löparflow!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar